Kamis, 19 November 2015

Perubatan Herba dan Terapi Pemakanan Untuk Prostat Radang

Perubatan Herba dan Terapi Pemakanan Untuk Prostat Radang

Penyembuhan herba menawarkan banyak dalam rawatan masalah prostat. Herba boleh mengurangkan saiz radang prostat dan juga mengelakkan berlakunya penyakit ini. Kelegaan daripada gejala menjengkelkan juga kemungkinan.

Pertama sekali, ia adalah penting untuk mengetahui punca kemungkinan keadaan. Pertumbuhan aneh mungkin diaktifkan oleh kemunculan dihydrotestosterone, yang dicipta di dalam tubuh manusia oleh hormon lelaki yang dikenali sebagai testosteron dan juga enzim.

Ekstrak buah palmetto boleh menghentikan pembuatan dihydrotestosterone dalam badan mengikut pelbagai kajian, mengurangkan saiz kelenjar prostat, membantu dalam membuang air kecil mudah dan kurang kerap dan melegakan ketidakselesaan tambahan dan kesakitan. Yang beri boleh diperolehi daripada pokok sawit kecil yang sering berlaku di pantai tenggara di Amerika Syarikat.

Panax ginseng juga boleh memberi kelegaan kepada beberapa gejala kelenjar prostat radang menggantung keperluan untuk pembedahan atau dadah. Herba ini boleh digunakan dalam bentuk cabutan atau akar kering.

Kulit kayu pokok Pygeum Africanum telah digunakan secara meluas untuk rawatan prostat radang di pelbagai negara Eropah. Para penyelidik telah mendapati bahawa ia mengurangkan dengan ketara gejala.

Radang Prostat Terapi Pemakanan

Diet dan makanan tambahan boleh dapat merawat prostat radang. Kolesterol tinggi telah menyambung dengan yang lebih besar berbanding prostat standard dan ia disertai dengan tanda-tanda. Diet yang lebih rendah dalam lemak terutamanya lemak tepu dapat memberikan tahap kolesterol yang lebih rendah. Diet vegetarian boleh mencapai pengurangan nyata lemak pemakanan serta lemak tepu.

Diet secara langsung boleh menjejaskan keadaan kesihatan prostat juga. Banyak makanan boleh memburukkan prostat dan ia boleh memburukkan lagi keadaan. Kadang-kadang makanan juga boleh menyebabkan kerengsaan trek kencing dan ia boleh menjejaskan kencing.

Zink boleh melumpuhkan enzim dan membantu ia untuk fabrikasi dihydrotestosterone dan adalah disyorkan kepada orang-orang yang mengalami masalah prostat. Penyelidikan telah membuktikan bahawa pesakit boleh mengurangkan tanda-tanda masalah prostat jika pesakit akan menambah zink untuk diet mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar