Kamis, 19 November 2015

Perdebatan Penyelidikan your Batang

Perdebatan Penyelidikan your Batang

Maklumat sel stem perlu disebarkan kepada awam pertama untuk membuang awan enshrouding perkembangan terapi sel stem. Ini adalah langkah utama di mana yang memberi faedah kepada orang-orang, pemegang kepentingan dan saintis perlu mengambil sama sekali membiarkan momentum perkembangan memajukan sabar. Debat ditunjukkan daripada kekurangan pengetahuan dan ketidakupayaan untuk hamil sesuatu dalam perspektif yang lebih cerah. Terdapat banyak faktor untuk senario ini menyumbang; satu adalah kurangnya pendidikan, kedua-duanya adalah pesimisme itu, tiga adalah budaya yang menjadi punca segala. Kebudayaan adalah sikap terkumpul oleh seseorang tentang dia tumbuh; ia diterapkan dalam fikirannya sebagai asas paling utama mata beliau pandangan.

Penyelidikan stem tertakluk terkini yang menjadi tumpuan pada perbahasan awam. Kajian ini menyampaikan dunia perubatan ke arah arah lebih kemungkinan. Kemungkinan kita bercakap di sini adalah untuk membangunkan ubat yang akan membasmi kewujudan penyakit yang meragut banyak nyawa yang tidak berdosa. Sesetengah orang hanya ingin tahu untuk bertanya mengapa terdapat sekumpulan orang yang menentang pelaksanaan penyelidikan itu sedangkan kelebihan adalah untuk semua. Perbahasan ini tidak semudah yang akan memenangi permainan pada akhirnya, hanya orang kepintaran dan chivalric-perbuatan yang besar boleh mendorong kita semua dalam satu sebelah memihak kepada penyelidikan.

Terapi stem adalah salah satu daripada penemuan saintifik dalam bidang perubatan. Terapi ini memberi harapan kepada pesakit harapan diperhambakan oleh rasa sakit dan penderitaan dari penyakit mereka. Dengan pembangunan kehidupan terapi ini mengancam dan wang membuang penyakit seperti kanser menjadi diubati. Melihat keputusan ini akan membuat kita berfikir penyelidikan sebagai boleh dipercayai berpunca kerana ia menyelamatkan pesakit hidup dari kematian. Seseorang perlu membedah setiap detail dan mengukur positif daripada negatif untuk menentukan dan memahami punca kepada perbahasan ini.

Sel-sel ini membantu perkembangan terbaru prosedur perubatan pemindahan sel stem. Mereka kepentingan boleh diukur dengan sejauh mana keberkesanan terapi sel stem seperti yang kita semua tahu. Stem boleh diperolehi daripada sumber-sumber yang berbeza. Para saintis mendapati bahawa sumber terbaik yang paling berkesan sel-sel stem garis datang dari rahim wanita itu. Dapatan mencetuskan perdebatan mengenai penggunaan entiti semula jadi manusia seperti embrio.

Kajian lanjut dikritik atas dasar penggunaan tidak beretika embrio dan gangguan hidup yang berpotensi. Untuk memberikan kepercayaan kepada penyelidikan sel stem; tidak ada percanggahan umum untuk bidang perubatan ini tetapi hanya dengan amalan embrio garis sel stem utilization.Instead mengganggu kemajuan penyelidikan sel stem, saintis memberi tumpuan kepada penerokaan sumber diterima secara beretika tanpa merangkumi konsep kehidupan dari konservatif. Pada masa ini, sel stem dari sumber alternatif seperti daripada tisu dewasa adalah digunakan dalam pelbagai penyakit; salah satu kegunaannya adalah untuk rawatan sel stem autisme.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar